Introductie

Na 5 jaar, staat het er … ons project … een oud schooltje ombouwen tot een moderne, rustieke en vooral rustige vakantiewoning.

Gelegen op een heuvel met zicht op het dorpje Bessèges in het hart van de Cevennes vlakbij het Nationaal Park, bieden wij onze vakantiewoning aan voor mensen die comfort kunnen appreciêren en voor wie privacy belangrijk is. De streek is gekend voor de mooie wandelroutes, uitdagende fiets- en mountainbike parcours maar ook voor de zonnekloppers die liever aan het zwembad liggen, is het de ideale locatie voor een zonnige vakantie!

Faciliteiten - interieur

Het huis is voorzien van 8 slaapkamers en 6 badkamers, alle voorzien van een inloopdouche en 2 badkamers tevens met bad. De slaapkamers bieden in totaal plaats voor 16 personen: 14 volwassenen en 2 kinderen; 5 kamers met dubbel bed (1.80m) en 2 kamers met dubbel bed én telkens 1 enkel bed.
Op de benedenverdieping bevindt zich een grote keuken van 60m2 en een living/eetkamer van 100m2.
De keuken met 8 kookplaten op inductie, 2 ovens, een microgolfoven en vaatwasser is voorzien van het modernste comfort.

Handdoeken en linnen zijn voorzien enkel badlakens dient u zelf mee te brengen.

Faciliteiten - exterieur

Buiten bieden de terrassen met en zonder overkapping zowel zon en warmte als schaduw en koelte. De buitenkeuken is voorzien van BBQ en aanrecht, zodat u tijdens de warme zomermaanden tijdens een aperitiefje met de vrienden of familie buiten kan kokkerellen.

Het huis ligt op een helling met achteraan een bos, de weg ernaartoe is privaat, privacy gegarandeerd dus.

Een groot zwembad biedt de nodige verkoeling op hete zomerdagen.

Omgeving

Bessèges is een oud mijnwerkersdorpje dat na de sluiting van de mijnen halverwege vorige eeuw, stilaan leegliep. Ondertussen beginnen toeristen de streek te verkennen en is het nog niet zo bekend als de omringende streken van Ardèche en Provence, maar dat zal niet lang meer duren.

Hoewel het dorpje zelf buiten een Carrefour binnen wandelafstand en enkele bakkers en banken weinig commerciële activiteit kent, is er in de zomermaanden volop ambiance; het dorp organiseert regelmatig avond-festiviteiten, een bloemencorso en natuurlijk vuurwerk op 14 juli.

Voor de wandelaars is het natuurpark van de Cevennes de ideale plaats voor prachtige wandelingen, de streek ik onder de wielrenners voor de jaarlijks “Ster van Bessèges” en ook mountainbikers vinden er hun gading in de uitgestrekte zwaar heuvelachtig parcours. Andere sportmogelijkheden in de buurt zijn:  kajak, mini golf, golf, tennis, adventure park, carting, wild rafting, speleologie, …

De nabijgelegen “Grotte de la Cocalière”, het museum van de mijnen in Gagnières, en vele andere bezienswaardigheden in de buurt maken van école -dt een interessante uitvalsbasis voor uitstapjes.

De nabijgelegen stadjes St. Ambroix en Alès bieden dan weer winkelplezier in leuke winkelstraten en wekelijkse markten. Voor diegenen die liever niet koken tijdens hun vakantie zijn er verschillende lekkere restaurantjes in de omgeving.

Meer foto's?

Bekijk alle foto's in de fotogalerij